Data publicare: Octombrie 2023
Authors: Dr. Dragoș IORDACHE, Ing. Mădălina ZAMFIR, Dr. Carmen-Elena CÎRNU, Ing. Ion-Alexandru MARINESCU, Dr. Monica BARBUInițial considerat un aspect specializat al Web 3.0, Metaversul a experimentat o transformare semnificativă, devenind acum o industrie de câteva trilioane de dolari. Sectorul educațional joacă un rol crucial în cadrul acestei industrii, utilizând Metaversul ca un instrument inovator atât pentru educatori, cât și pentru studenți. Interacțiunile în cadrul Metaversului se așteaptă să depindă în mare măsură de un flux extensiv de date generate de utilizatori. Aceasta include potențialul de a urmări informații biometrice personal identificabile folosind dispozitive purtabile sau tehnologii avansate. Aceste progrese ridică probleme etice și legale legate de confidențialitate și accesibilitate. Având în vedere aceste preocupări, este potrivit să inițiem o meditație asupra aspectelor etice și să stabilim orientări și cadre privind interacțiunile utilizatorilor. Scopul acestei lucrări este de a iniția un dialog despre consecințele etice ale educației centrate pe Metavers, oferind o înțelegere nuanțată a fațetelor etice ale acestui domeniu emergent. Obiectivul nostru este de a sublinia o perspectivă mai largă asupra unei posibile soluții. În acest sens, sugerăm un set de Principii Etice pentru Metavers care pot îmbogăți înțelegerea acestui teritoriu slab explorat. Aceste principii își propun să asigure implementarea responsabilă, echitabilă și cuprinzătoare a Metaversului în domeniul educației.