METAVERS

Publicații

Selecție de lucrări științifice contribuite de echipa noastră, ce adresează diverse aspecte ale Metaversului, de la interacțiunea utilizatorului la implicații etice. Documentele sunt rezultatul cercetării aprofundate și sunt prezentate pentru a împărtăși descoperiri și a susține discuții în sfera academică.
Această lucrare a investigat potențialele aspecte cheie legate de securitatea cibernetică în Metaverse, privind amenințările și crimele cibernetice, provocări și riscuri, împreună cu potențialele măsuri de securitate care trebuie luate în considerare pentru o activitate sigură și o experiență plăcută a utilizatorului. Pornind de la cazuri reale de incidente de securitate în Metaverse, au fost prezentate potențiale strategii și principii pentru asigurarea securității cibernetice în medii virtuale. S-a realizat o analiză a relației utilizator-avatar pentru a sintetiza beneficiile și riscurile cu care se poate confrunta utilizatorul în mediul virtual, atunci când utilizează dispozitive digitale și tehnologii imersive și emergente, în interacțiunea și colaborarea cu celelalte avatare.
. . .
Who is Threatening My Avatar in Metaverse?

Autori:

  • Ing. Mădălina ZAMFIR
Originally seen as a specialized aspect of Web 3.0, the Metaverse has experienced a significant transformation, now emerging as a multi-trillion-dollar industry. The educational sector holds a crucial role within this industry, utilizing the Metaverse as an inventive tool for both educators and students. Interactions within the Metaverse are anticipated to heavily rely on an extensive flow of user-derived data. This encompasses the potential to track personally identifiable biometric information using wearable devices or advanced technologies. These advancements raise ethical and legal concerns related to privacy and accessibility. Given these concerns, it is appropriate to initiate meditation on the ethical aspects and establish guidelines and frameworks regarding user interactions. The purpose of this paper is to initiate a dialogue about the ethical consequences of Metaverse-centered education, providing a nuanced comprehension of the ethical facets of this emerging field. Our objective is to highlight a broader perspective on a potential solution. In this sense, we suggest a set of Metaverse Ethical Principles that can enrich the understanding of this poorly explored territory. These principles aim to ensure the respon-sible, fair, and comprehensive implementation of the Metaverse in the field of education.
. . .
Exploring ethical considerations in Metaverse from the education perspective

Autori:

  • Dr. Dragoș IORDACHE
  • Ing. Mădălina ZAMFIR
  • Dr. Carmen-Elena CÎRNU
  • Ing. Ion-Alexandru MARINESCU
  • Dr. Monica BARBU
Conceptul Metaverse descrie un spațiu virtual colectiv în care utilizatorii interacționează cu medii simulate sau generate de calculator prin utilizarea unor tehnologii emergente, cum ar fi realitatea virtuală (VR), realitatea augmentată (AR), blockchain, inteligența artificială (AI) și rețele 5G. Această convergență permite generarea unor lumi virtuale complexe, îmbunătățirea interacțiunilor, facilitarea integrării multiplatformă, asigurarea scalabilității și persistenței, în paralel cu o serie de provocări legate de confidențialitate, securitate, principii etice și juridice care trebuie luate în considerare. Continua evoluție a acestor tehnologii reprezintă cheia către un viitor în care granițele dintre realitățile fizice și virtuale sunt estompate, fiind oferite posibilități nelimitate de transformare a multor domenii precum comunicarea, divertismentul, educația sau afacerile, creându-se astfel noi oportunități de explorare și implicare a utilizatorilor. Această lucrare își propune să prezinte starea actuală a principalelor tehnologii care conduc tranziția de la Internetul actual la Metaverse și care contribuie la simularea interacțiunii utilizatorului cu obiecte și medii digitale într-un mod natural și intuitiv. Prin urmare, vor fi examinate diverse tehnologii mature de simulare interactivă precum cele de realitate virtuală și realitate augmentată, dar și tehnologii emergente precum intrefețe somato-senzoriale, imagistică holografică și, mai nou, interfețele de interacțiune creier-calculator. Astfel, va fi subliniat potențialul acestora de a oferi utilizatorilor niveluri noi de implicare în activități interactive care includ jocuri, socializare, educație și afaceri.
. . .
Explorarea tehnologiilor relevante pentru simularea interacțiunii utilizatorului în spațiile virtuale Metavers

Autori:

  • Dr. Dragoș IORDACHE
  • Ing. Ion-Alexandru MARINESCU