Data publicare: 20 Martie 2024
Authors: Dr. Dragoș IORDACHE, Ing. Mădălina ZAMFIR, Dr. Carmen-Elena CÎRNU, Ing. Ion-Alexandru MARINESCU, Dr. Monica BARBUÎn peisajul în continuă schimbare al tehnologiei educaționale, apariția sistemelor de eLearning a adus schimbări transformatoare, însoțite de o creștere a amenințărilor cibernetice. Această lucrare abordează necesitatea critică de măsuri robuste de securitate cibernetică în domeniul sistemelor de eLearning, concentrându-se pe provocările complexe ridicate de amenințările cibernetice în mediile educaționale virtuale. Articolul subliniază, de asemenea, importanța unui ghid de prevenție și a unei abordări adaptative a securității cibernetice în sălile de clasă virtuale. Oferă un cadru pentru aplicarea unui set de reguli de securitate și identifică principii cheie de securitate pentru întărirea sistemelor de eLearning împotriva amenințărilor cibernetice. Pentru a defini regulile de securitate adecvate pentru sistemele de eLearning, au fost luate în considerare următoarele domenii: Autentificare și Autorizare, Criptarea Datelor, Actualizări Regulate ale Software-ului și Managementul Patch-urilor, Monitorizare și Răspuns la Incidente, Canale de Comunicație Sigure, Educație și Conștientizare a Utilizatorilor. Lucrările viitoare ar putea implica implementarea și validarea cadrului și a principiilor propuse în medii educaționale reale.